om mig

David Metzon

Ved du hvordan du trigger dine besøgendes hjerne til at træffe beslutninger, der er hensigtsmæssige
for din digitale forretning?

Jeg er specialist i on-site konverteringer
og arbejder med afsæt i adfærds-
og købspsykologien, kommunikation, UX og data.

Jeg kan også tilknyttes som ekstern marketingchef.

bliv inspireret på Linkedin
Scroll ned
om mig

Min erfaring & tilgang

For at skalere en webshop eller anden digital forretning skal der være nogle fundamentale elementer opfyldt.

Et godt produkt.
En konkurrencedygtig pris.
En hæderlig avance, samlet set.

Derfra handler det om en eksekverbar plan for at:
- tiltrække relevant trafik, organisk og betalt. Og nok af den.
- hæve konverteringsraten.
- hæve gns. ordrestørrelse (AOV)
- skabe en friktionsløs kunderejse.
- identificere indvendinger og nedbryde dem tidligt.
- være i stand til at fastholde eksisterende kunder.
- være i stand til at vinde tabte kunder tilbage.

Dét er konverteringsoptimering for mig.
Det er ikke bare jævne splittests, men en kommerciel gennemgang af hele kunderejsen.

Jeg har arbejdet med digital marketing og konverteringer de seneste 15 år, for både startups og millardstore virksomheder. Jeg har været specialist i mange år og tilsvarende leder af marketingafdelinger.

Jeg kender derfor til vigtigheden - og værdien af at fokusere på at klemme så meget salg som muligt ud af den trafik din webshop har. Disciplinen hedder konverteringsoptimering (CRO) og den har jeg specialiseret mig i.

Alt er blevet dyrere.
Forestil dig, at vand var dyrt.
Altså rigtig dyrt.

Foran dig står et badekar.
Og det har tilfældigvis et hul i bunden.

For at fylde badekaret op har du derfor to muligheder:

#1: Hæld vand i, hurtigere end det kan nå at løbe ud!
#2: Lappe det, eller gøre hullet mindre.

Mange webshops bliver drevet i dag efter #1, hvor vand svarer til trafik (for at sikre sig stor nok omsætning).

Men hvad nu hvis du kunne øge din konverteringsgrad fra 2% til 3% Altså, minimere den trafik der ikke lægger en krone i biksen?

Det lyder måske ikke af meget at gå fra 2 til 3 køb pr. 100 besøgende. Men det er 50% stigning.

Vil det være interessant for din virksomheds webshop?

my Mission
her har jeg hjulpet til

Her ses et udvalg af brands jeg har hjulpet

Nedenstående er et udsnit af dem jeg har hjulpet, enten gennem et davidmetzon.dk, som medejer af Leadspin.dk eller gennem fastansættelser

blogindlæg

HVAD ER KONVERTERINGSOPTIMERING
EGENTLIG?

Lad os lige få det helt på det rene.
Hvad er konverteringsoptimering (CRO) og hvorfor bør du prioritere det lige så højt som selve anskaffelsen af trafik?

Læs blogindlægget her